Τα σχέδια περικοπών της Stadler Deutschland έχουν εξελιχθεί σε πολιτικό ζήτημα. Εκτός από το μέλλον των εργαζομένων, διακυβεύεται και η στροφή στις δημόσιες μεταφορές, καθώς και το μέλλον της γερμανικής σιδηροδρομικής βιομηχανίας.
Τη Δευτέρα πραγματοποιήθηκε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο εργοστάσιο της Stadler στο Βερολίνο-Πάνκοου, με τη συμμετοχή 1.500 εργαζομένων. Οι εργαζόμενοι κατήρτισαν ένα σχέδιο για την αύξηση της παραγωγικότητας, το οποίο παρουσίασαν στη διοίκηση μέσω του συνδικάτου IG Metall και του εργατικού συμβουλίου. Ωστόσο, η διοίκηση επιμένει στις περικοπές και απαιτεί «σημαντική συμβολή των εργαζομένων». Το ενδεχόμενο απολύσεων και μερικού κλεισίματος των εγκαταστάσεων παραμένει ανοιχτό. Έτσι, οι εργαζόμενοι έθεσαν τελεσίγραφο: αν μέχρι το βράδυ της Τρίτης δεν υπάρξει υπαναχώρηση, θα προχωρήσουν σε απεργία.
Ο Jan Otto από την IG Metall ζήτησε εγγύηση απασχόλησης για έξι χρόνια, ενώ η γραμματέας του συνδικάτου Eileen Müller τόνισε ότι υπάρχουν σαφείς και λεπτομερείς λύσεις. Ο πρόεδρος του εργατικού συμβουλίου, Markus Gierloff, επισήμανε προβλήματα στην προμήθεια υλικών, στην τροποποίηση των συρμών και στη λειτουργία του λογισμικού, κατηγορώντας τη διοίκηση για αδιαλλαξία.
Η Bettina Haller (Siemens Mobility) χαρακτήρισε την κατάσταση ακατανόητη, καθώς η Stadler είχε πρόσφατα εξασφαλίσει μεγάλα συμβόλαια. Πολιτικοί, όπως ο Pascal Meiser (Die Linke), κατήγγειλαν ότι το θέμα των σιδηροδρόμων δεν αναφέρεται στο κυβερνητικό πρόγραμμα.
Οι εργαζόμενοι παραμένουν αποφασισμένοι και προγραμματίζουν κινητοποίηση στη Λειψία στις 15 Μαρτίου.
πηγή Junge Welt