Τρίτη, 20 Μαΐου, 2025

Οι χαμηλοί μισθοί και συντάξεις οδηγούν σε προϊόντα ιδιωτικές ετικέτας

Βάσει της ετήσιας έρευνας καταναλωτικής συμπεριφοράς του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, οι πολίτες βρίσκονται αντιμέτωποι με οικονομικές δυσκολίες λόγω της ακρίβειας και των χαμηλών μισθών και συντάξεων, γεγονός που επηρεάζει άμεσα τις αγοραστικές τους συνήθειες. Το 93% δηλώνει ότι δυσκολεύεται οικονομικά εξαιτίας των αυξημένων τιμών στα σούπερ μάρκετ, ενώ ένας σημαντικός αριθμός καταναλωτών στρέφεται σε φθηνότερες επιλογές ή περιορίζει τις αγορές του στα απολύτως απαραίτητα.

Μία από τις βασικές τάσεις που καταγράφονται είναι η στροφή προς τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Το μερίδιό τους στις αγορές παραμένει υψηλό, με το 35,5% των προϊόντων που αγοράζονται να ανήκουν σε αυτήν την κατηγορία. Περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές επιλέγουν τη μάρκα των προϊόντων τους μέσα στο κατάστημα, δίνοντας προτεραιότητα στην τιμή, τις προσφορές και την ποιότητα. Η πλειονότητα των ερωτηθέντων (68%) δηλώνει ικανοποιημένη από την ποιότητα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, ενώ το 78% αναγνωρίζει την ανταγωνιστική τιμή τους σε σχέση με τα επώνυμα προϊόντα.

Παράλληλα, η γενική εικόνα της οικονομίας παραμένει αρνητική, καθώς το 48% των καταναλωτών δηλώνει ότι η οικονομική του κατάσταση επιδεινώθηκε το 2024, ενώ οι προβλέψεις για το 2025 δεν είναι αισιόδοξες. Οι πολυεθνικές εταιρείες θεωρούνται από την πλειοψηφία των καταναλωτών ως ο κύριος υπεύθυνος για τις αυξήσεις στις τιμές.

Συνολικά, η οικονομική ανασφάλεια ωθεί τους πολίτες σε στρατηγικές εξοικονόμησης, με σημαντικότερη την προτίμηση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία προσφέρουν ισορροπία μεταξύ τιμής και ποιότητας, αποτελώντας πλέον βασική επιλογή στο καλάθι των καταναλωτών.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΕΙΣ